Overheid in Utrecht

Gemeente Lopik (Utrecht)

Statistieken gemeente Lopik

Oppervlakte: 7.892 ha.
Aantal zetels: 15
Aantal inwoners (actueel): 14.208
Aantal inwoners januari 2017: 14.208
Aantal inwoners maart 2016: 14.168
Aantal inwoners december 2015: 14.163
Aantal inwoners maart 2015: 14.102
Aantal inwoners mei 2014: 14.000
januari 2014: 14.000
november 2013: 14.002
augustus 2013: 13.971
mei 2013: 13.936
2012: 14.091
Aantal inwoners jan 2010: 14.174
Aantal inwoners jan 2009: 14.156
Bevolking jan 2008: 14.047
Inwonersaantal 2007: 13.999
Inwonersaantal 2006: 13.908
Inwonersaantal 2005: 13.968
Inwonersaantal 2004: 13.870

Contact gemeente Lopik

Raadhuisplein 1, 3411 CH LOPIK (Postbus 50, 3410 CB LOPIK)
Tel 0348-559955
E-mail: gemeente@lopik.nl
Website: www.lopik.nl

+ meer informatie (aantal zetels en ranking)

Ranking langstzittende raadsleden
ChristenUnie, Dhr. Dick van den Broek: 19 jaarCDA, Dhr. Adrie Strien: 11 jaarSGP, Dhr. Jan Willem Benschop: 11 jaarVVD, Dhr. Hugo van Amerongen: 7 jaarPvdA, Dhr. Rik Dekker: 3 jaar

Pagina 1 van 3 (23 resultaten)

Dhr. Jan Willem Benschop

Functie: RaadslidPolitiek: Lijsttrekker SGP (2014)
Oppositie, aantal zetels: 2
In dienst sinds: maart 2006 (11 jaar, 7 maanden in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:


Tot december 2016 is gemeenteraadslid Jan Willem Benschop fractievoorzitter van de SGP in de gemeenteraad van Lopik. 
         
Bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2014 is Jan Willem Benschop lijsttrekker van de SGP in de gemeente Lopik. Jan Willem Benschop heeft 506 voorkeurstemmen.
          
Bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2010 en 2006 was Jan Willem Benschop lijsttrekker van de SGP in de gemeente Lopik.


Dhr. Hans Capel

Functie: GemeentesecretarisIn dienst sinds: januari 2009 (8 jaar, 9 maanden in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:
Hans Capel is algemeen Directeur en gemeentesecretaris bij de gemeente Lopik.

Mei2008 - Jan2009
Hans Capel is waarnemend algemeen directeur / gemeentesecretaris van de gemeente Lopik.

Gemeentesecretaris Hans Capel was sectorhoofd Samenleving en Facilitaire zaken in de gemeente Lopik.

Dhr. Laurens de Graaf

Functie: BurgemeesterPolitiek: CDAIn dienst vanaf: november 2017
Portefeuille: Algemene en bestuurlijke zaken, Toezicht en (integrale) handhaving, Openbare orde en Veiligheid

Mevr. Wil de Groot

Functie: RaadslidPolitiek: CDA
Coalitie, aantal zetels: 4
In dienst sinds: maart 2006 (11 jaar, 7 maanden in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Wil de Groot (CDA) 90 voorkeurstemmen.

Mevr. Bea de Kruijf-Overeem

Functie: RaadslidPolitiek: ChristenUnie
Oppositie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: maart 2014 (3 jaar, 6 maanden in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Bea de Kruijf-Overeem (ChristenUnie) 74 voorkeurstemmen.

Dhr. Rik Dekker

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter PvdA (2014-)
Politiek leider PvdA
Lijsttrekker PvdA (2014)
Oppositie, aantal zetels: 2
In dienst sinds: maart 2014 (3 jaar, 6 maanden in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Rik Dekker (PvdA) 276 voorkeurstemmen.

Mevr. GabriŽlle Dolders

Functie: Griffier
Werkzaamheden bij de Overheid:
Gabriëlle Dolders is raadsgriffier van de gemeenteraad in Lopik. Raadsgriffier Dolders ondersteunt de gemeenteraad en de door hen ingestelde raadscommissies bij de uitoefening van hun taak.

Mevr. Bauke Jaasma

Functie: Hoofdafdeling
Portefeuille: BurgerzakenWerkzaamheden bij de Overheid:

 
Hoofd Publiekszaken, gemeente Lopik. 


Dhr. Nick Kramer

Functie: RaadslidPolitiek: VVD
Coalitie, aantal zetels: 4
In dienst sinds: maart 2014 (3 jaar, 6 maanden in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Nick Kramer (VVD) 94 voorkeurstemmen.

Dhr. Jan Pieter Lokker

Functie: Waarnemend burgemeesterPolitiek: CDAIn dienst gegaan: maart 2017Uit dienst vanaf: november 2017 (8 maanden in dienst geweest)
Portefeuille: Algemene en bestuurlijke zaken, P&O, Recreatie / Toerisme, Regionale samenwerking, Brandweer / Politie, Burgerzaken, Toezicht en (integrale) handhaving, Communicatie / PR / (city-)marketing / Representatie, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Bestuursperiode 2017-2017
Jan Pieter Lokker heeft in zijn portefeuille: Bestuurlijke organisatie: Algemene en bestuurlijke zaken, Intergemeentelijke samenwerking, Coördinatie beleid, Representatie, Communicatie, Personeel en organisatie, Burgerzaken, Dienstverlening, Burgerparticipatie. Openbare orde en veiligheid. Recreatie & toerisme en Gebiedsmarketing.