Overheid in Utrecht

Gemeente Montfoort (Utrecht)

Pagina 1 van 4 (31 resultaten)

Mevr. Jessica de Wit

Functie: RaadslidPolitiek: VVD
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: maart 2018 (4 maanden in dienst)

Dhr. Mathieu Andriessen

Functie: RaadslidPolitiek: VVD
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: maart 2018 (4 maanden in dienst)

Mevr. Petra van Hartskamp-de Jong

Functie: BurgemeesterPolitiek: VVDIn dienst sinds: januari 2016 (2 jaar, 7 maanden in dienst)
Portefeuille: Algemene en bestuurlijke zaken, P&O, Integriteitsbeleid, Recreatie / Toerisme, Internationale betrekkingen / Grensoverschrijdende samenwerking, Regionale samenwerking, Brandweer / Politie, Burgerzaken, Toezicht en (integrale) handhaving, Communicatie / PR / (city-)marketing / Representatie, Vergunningen, Evenementen en marketing, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Burgemeester van Hartskamp-de Jong heeft in haar portefeuille: Openbare orde & veiligheid, Integrale handhaving, Bestuur en organisatie (o.a. P&O), Burgerzaken, Integriteitsbewaking, Intergemeentelijke samenwerking, Vergunningverlening evenementen en handhaving, Communicatie, Recreatie en toerisme en het Platform Utrechtse Waarden.

Bestuursperiode 2016-2018
Burgemeester van Hartskamp-de Jong heeft in haar portefeuille: Bestuur en Organisatie, Intergemeentelijke samenwerking, Burgerzaken, Openbare orde en Veiligheid, Integrale Handhaving, Vergunningverlening evenementen & handhaving, Recreatie en toerisme, Natuur en landschapsbeheer, Communicatie, Integriteitbewaking en Projectcoördinatie.

De burgemeester is voorzitter van het college van burgemeester en wethouders en tevens van de gemeenteraad. De burgemeester heeft bij vergaderingen van de raad geen stemrecht heeft en bij vergaderingen van het college van burgemeester en wethouders wel. In het college heeft de burgemeester, net als de wethouders, een eigen portefeuille. Ook heeft de burgemeester een aantal eigen taken in de hoedanigheid van burgemeester. Hieronder valt bijvoorbeeld het handhaven van de openbare orde. Ook staat Petra van Hartskamp-de Jong aan het hoofd van de plaatselijke politie en de brandweer. De burgemeester stelt jaarlijks een verslag op (burgerjaarverslag) over de kwaliteit van het bestuur en de relatie met de burgers.
Werkzaamheden bij de Overheid:
Petra van Hartskamp-de Jong is voorzitter van UW Samenwerking (de ambtelijke organisatie tussen de gemeente Ijsselstein en de gemeente Montfoort).

Dhr. Frank van Rooijen

Functie: RaadslidPolitiek: VVD
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: november 2017 (9 maanden in dienst)

Dhr. Ivo ten Hagen

Functie: WethouderPolitiek: VVD
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: mei 2018 (2 maanden in dienst)
Portefeuille: ICT, Ruimtelijke ordening , Landelijk gebied / Water / Natuur, Vergunningen, Mobiliteit, Verkeer en Vervoer, Economische ZakenToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Ivo ten Hagen heeft in zijn portefeuille: Ruimtelijke ordening (ontwikkeling), Beleid & beheer openbare ruimte, ICT, informatievoorziening, Economische zaken, Vergunningverlening (RO), Natuur en landschapsbeheer, Verkeer & mobiliteit en diverse Projecten (Omgevingswet;, Binnenstad).

Ivo ten Hagen is de 1e locoburgemeester.

Dhr. Bart Timmerarends

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter SGP (2018-)
Coalitie, aantal zetels: 1
In dienst sinds: november 2016 (1 jaar, 9 maanden in dienst)
Toelichting: Bart Timmerarends vervangt tijdelijk raadslid Cor Langerak (tot februari 2017).

Dhr. Leo Hammendorp

Functie: RaadslidPolitiek: Progressief Akkoord
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: maart 2018 (4 maanden in dienst)

Dhr. Han Bovens

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter Progressief Akkoord (2015-)
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: november 2015 (2 jaar, 9 maanden in dienst)

Dhr. Jocko Rensen

Functie: WethouderPolitiek: Progressief Akkoord
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: mei 2018 (2 maanden in dienst)
Portefeuille: Jongeren / Jeugdzorg, Sociale Zaken, Bibliotheek, Milieu / Duurzaamheid / Afval, Welzijn, Onderwijs, Wonen en Volkshuisvesting, Zorg / WMO (wet maatschappelijke ondersteuning)Toelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Jocko Rensen heeft in zijn portefeuille: Zorg, welzijn, participatie & ondersteuning, Sociaal domein (4 Dís), Volksgezondheid / GGD, Onderwijs, educatie & bibliotheek, Wonen/volkshuisvesting, Duurzaamheid, Maatschappelijk vastgoed en diverse Projecten (Huisvesting scouting, Inwoner participatie, Zorg & wonen, Inclusie (o.a. VN verdrag).

Jocko Rensen is de 2e locoburgemeester.

Dhr. Leon Snoek

Functie: RaadslidPolitiek: Progressief Akkoord
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: juni 2016 (2 jaar, 2 maanden in dienst)
Toelichting: Leon Snoek was eerder formumlid in de commissie ruimte.