Overheid in Utrecht

Gemeente Montfoort (Utrecht)

Pagina 3 van 3 (30 resultaten)

Dhr. Berry Severs

Functie: RaadslidPolitiek: CDA
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: maart 2014 (3 jaar, 8 maanden in dienst)

Dhr. Leon Snoek

Functie: RaadslidPolitiek: Progressief Akkoord
Coalitie, aantal zetels: 2
In dienst sinds: juni 2016 (1 jaar, 6 maanden in dienst)
Toelichting: Leon Snoek was eerder formumlid in de commissie ruimte.

Dhr. Hans Teeuwen

Functie: HoofdafdelingIn dienst sinds: april 2011 (6 jaar, 8 maanden in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:
Manager Ruimtelijke Ordening & Behheer, gemeente Montfoort.

Dhr. Bart Timmerarends

Functie: RaadslidPolitiek: SGP
Coalitie, aantal zetels: 1
In dienst sinds: november 2016 (1 jaar, 1 maand in dienst)
Toelichting: Bart Timmerarends vervangt tijdelijk raadslid Cor Langerak (tot februari 2017).

Dhr. Jaap van den Heuvel

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter ChristenUnie (2014-)
Politiek leider ChristenUnie (2014-)
Coalitie, aantal zetels: 1
In dienst sinds: maart 2014 (3 jaar, 8 maanden in dienst)

Dhr. Ben van Eijk

Functie: RaadslidPolitiek: CDA
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: mei 2014 (3 jaar, 7 maanden in dienst)
Aanverwant:2014Dhr. Ben van Eijk, Raadslid, CDA, gemeente Montfoort

Mevr. Petra van Hartskamp-de Jong

Functie: BurgemeesterPolitiek: VVDIn dienst sinds: januari 2016 (1 jaar, 11 maanden in dienst)
Portefeuille: Algemene en bestuurlijke zaken, Recreatie / Toerisme, Brandweer / Politie, Landelijk gebied / Water / Natuur, Toezicht en (integrale) handhaving, Communicatie / PR / (city-)marketing / Representatie, Vergunningen, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Bestuursperiode 2016-2018
Burgemeester van Hartskamp-de Jong heeft in haar portefeuille: Bestuur en Organisatie, Intergemeentelijke samenwerking, Burgerzaken, Openbare orde en Veiligheid, Integrale Handhaving, Vergunningverlening evenementen & handhaving, Recreatie en toerisme, Natuur en landschapsbeheer, Communicatie, Integriteitbewaking en Projectcoördinatie.

De burgemeester is voorzitter van het college van burgemeester en wethouders en tevens van de gemeenteraad. De burgemeester heeft bij vergaderingen van de raad geen stemrecht heeft en bij vergaderingen van het college van burgemeester en wethouders wel. In het college heeft de burgemeester, net als de wethouders, een eigen portefeuille. Ook heeft de burgemeester een aantal eigen taken in de hoedanigheid van burgemeester. Hieronder valt bijvoorbeeld het handhaven van de openbare orde. Ook staat Petra van Hartskamp-de Jong aan het hoofd van de plaatselijke politie en de brandweer. De burgemeester stelt jaarlijks een verslag op (burgerjaarverslag) over de kwaliteit van het bestuur en de relatie met de burgers.
Werkzaamheden bij de Overheid:
Petra van Hartskamp-de Jong is voorzitter van UW Samenwerking (de ambtelijke organisatie tussen de gemeente Ijsselstein en de gemeente Montfoort).

Dhr. Frank van Rooijen

Functie: RaadslidPolitiek: VVD
Oppositie, aantal zetels: 2
In dienst sinds: november 2017 (1 maand in dienst)

Dhr. Eimert Verkaik

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter Inwonersbelangen Montfoort Linschoten (2016-)
Oppositie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: maart 2010 (7 jaar, 9 maanden in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:


Van 2010 tot 2016 is gemeenteraadslid Eimert Verkaik fractievoorzitter namens Inwonersbelangen Montfoort Linschoten in de gemeenteraad van Montfoort.

Voor 2010 is Eimert Verkaik enkele jaren commissielid.

Aanverwant:2011 - heden Dhr. Eimert Verkaik, Ab-lid, Waterschap@inwonersbelangen, Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden

Dhr. Jan Vlaar

Functie: WethouderPolitiek: Politiek leider CDA
Lijsttrekker CDA (2010, 2014)
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: april 2010 (7 jaar, 7 maanden in dienst)
Portefeuille: Financiën, Openbare werken, Bedrijfsvoering, Sociale Zaken, Welzijn, Economische ZakenToelichting: Bestuursperiode 2015-2018
Wethouder Jan Vlaar (CDA) heeft in zijn portefeuille: Participatie, Zorg en Ondersteuning, Welzijn, Vastgoed, Dienstverlening, Economische Zaken(gerelateerd aan arbeid/participatieL, Beheer openbare ruimte (incl. zelfbeheer bewoners/ondernemers), Keuzes maken en Financiën.

Bestuursperiode 2014-2015
Wethouder Jan Vlaar (CDA) heeft in zijn portefeuille: Participatie, Zorg en Ondersteuning, Welzijn, Volksgezondheid, Vastgoed, Dienstverlening, Economische Zaken (gerelateerd aan arbeidsmarktbeleid).

Coalitieperiode 2010-2014
Wethouder Jan Vlaar (CDA) heeft in zijn portefeuille: Sociale Zaken (incl. Vreemdelingenbeleid), onderwijs, volksgezondheid (incl. begraafplaatsen en lijkbezorging), welzijn, cultuur en Sport (incl. mediabeleid), accommodatiebeleid, Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) en verantwoordelijk voor het Personeel & Organisatie in de gemeente Montfoort.
Werkzaamheden bij de Overheid:
Vanaf 16 januari 2015 tot 19 februari 2015 was Jan Vlaar demissionair.
       
Bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2014 is Jan Vlaar lijsttrekker van het CDA in de gemeente Montfoort. Bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2010 was Jan Vlaar lijsttrekker van het CDA in de gemeente Montfoort.

Jan Vlaar was o.a. 10 jaar secretaris voor het CDA Montfoort.